Kissat ja elektroniset laitteet

Alue kaikenlaisille välttämättömyyksille, joita kissan kanssa eläessä tarvitsee. Ajanhengen mukaisesti itsetehtynä. Täällä osiossa voit julkaista oman ohjeesi ja ihailla muiden kädenjälkiä.

Kissat ja elektroniset laitteet

ViestiKirjoittaja Ida päivämäärä 10 Heinä 2011, 19:36

Mitenköhän suojaisin työpöydällä olevan tasoskannerin niin, ettei Masu mene sen päälle, mutta niin, että skanneri olisi silti aina heti käytettävissä? Tähän asti oon laittanut työpöydän pikkutavaroita skannerin kannelle niin, ettei sinne mahdu sekaan, mutta käyttöä varten kaikki kamat pitää nostaa pois. Ei käytännöllinen ratkaisu.

Tai ehkä mun pitäisi vaan syleillä Masun tahtoa lepäillä skannerilla, ja laittaa kannen päälle kehikko joka ottaa kissan painon vastaan itse laitteen sijaan. ‎Kissanpeti, joka on kiinnitetty skannerin kanteen niin, että pedistä nostamalla nousee kansikin. Kissanpetiskanneri. Kissaskanneri? CAT scan?

Tervetuloa mun ajatusprosessin äärelle. Ketjussa kissat kohtaavat elektroniikan hyvässä ja pahassa; kuinka suojata yhtäaikaa sekä kissa että laitteet.
SPH n 09 21 33 SphynxGarden Strawberry "Mansikka" 12/10 Masu
SPH a 21 33 SphynxGarden Thyme "Timjami" 07/11 Tito
Käyttäjän avatar
Ida
Champion

Nimi: Ida Mäkelä

Re: Kissat ja elektroniset laitteet

ViestiKirjoittaja Kaisun päivämäärä 10 Heinä 2011, 22:11

Perinteinen, muttei niin esteettinen ratkaisu: laita skannerin kanteen kontaktimuovia väärin päin, eli liimapuoli ylöspäin. Tuntuu ällöltä tassuissa.
Tai vaihtoehtoisesti: nauti nukkuvan kissan kauneudesta töiden ohessa ja livauta skannattavat paperit tasolle HYVIN varovasti pienestä raosta häiritsemättä kaunokaisen unia.. ;)
FI* Hobbitqueen's Bigglesworth, a.k.a Piki
FI* Wanadoo Ecoenergy, eli Emppu
Käyttäjän avatar
Kaisun
Grand International Champion

Nimi: Kaisu Nevalainen

ViestiKirjoittaja Maria S päivämäärä 10 Heinä 2011, 22:36

En uskois että kissan (varsinkaan Masu-tirppanan) paino vahingoittaa skanneria.
Meillä skannerin päältä hypätään ylähyllylle ja hyvin on kestänyt :D
Kotona myllää:
Jango (CRX n), Nunnu (CRX f), Rumba (SPH a 21) sekä kaksi kaksijalkaista siskosta
Käyttäjän avatar
Maria S
Supreme Champion

Nimi: Maria Sandberg

ViestiKirjoittaja Alchemist päivämäärä 10 Heinä 2011, 23:40

Meillä on kans skanneri työpöydällä ja kissat kulkee siitä yli ja joskus makaileekin päällä. Ei oo kauheasti kärsinyt kumpikaan osapuoli; eli kissat vahingoittumattomia ja skanneri toimii edelleen...
Käyttäjän avatar
Alchemist
Premior

Nimi: Eeva Jokipelto

ViestiKirjoittaja Erika päivämäärä 11 Heinä 2011, 19:54

Mulla myös skanneri on kissojen ties-mikä-alusta, ajaa hyvin asiansa monessakin käytössä. :mrgreen:
Eikä meille oo töihinkään tullut yhtäkään skanneria, mistä olisi kansi tai lasi halki (oon siis kodintekniikanmyyjä), joten kyllä ne aika hyvin kestää :)
Käyttäjän avatar
Erika
Sihteeri

Nimi: Erika Peltonen

Palaa alueelle Tee-Se-Itse