Rokotusmerkinnät näyttelyissä

Mihin menossa? Miten meni? Kimppakyytejä? Kuvia?
Kaikenlaista keskustelua näyttelymaailmasta.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Rokotusmerkinnät näyttelyissä

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 13 Marras 2009, 11:34

Siinä rokotetarrassa on varmaan ihan sen rokoteaineen viimeinen käyttöpäivä, eli siitä sun ei tarvitse välittää. Kyllä nuo merkinnät on ihan riittävät, ei pitäisi jäädä rokotusmerkinnöistä kiinni näyttelyyn pääsy.

Nykyäänhän näyttelysäännöissä kai sanotaan, että pitäisi tuon voimassaoloajan sijaan käyttää viimeistä voimassaolopäivää. Aika hölmöä sinänsä, kun kai nyt kaikki osaa sen yhden tai kaksi vuotta lisätä siihen rokotuspäivään ihan laskemalla... Mutta olen kyllä näilläkin säännöillä päässyt tuollaisilla samanlaisilla rokotusmerkinnöillä kuin sinulla ihan ongelmitta näyttelyyn. Viime rokotuksilla sitten pyysin eläinlääkäriä, että laittaa sen päivämäärän, niin ei sitten varmasti tule mitään natinaa. Mutta jos kutsussa kerran sanotaan, että voimassaoloaika TAI viimeinen voimassaolopäivä, niin ei mitään ongelmia - ihan kelvot merkinnät sulla siellä on.
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Re: Rokotusmerkinnät näyttelyissä

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 16 Marras 2009, 01:35

Maria S kirjoitti:Meillä Rumba rokotettu viimeksi 12.6.09, ja voimassa rokotuksen pitäisi olla 12.9.10 asti. Voiko rokote olla voimassa yli vuoden??

Voi, mutta ei tuollaista aikaa. Rokotusta merkittäessä on käynyt typo. Rumban rokote (tai lähinnä se flunssaosuus) on voimassa 12.6.2010 asti.
MerjaPakkanen kirjoitti:Mulle on kanssa aika hepreaa nämä. Nadine on rokotettu 27.1.2009 mutta ei siinä erikseen mitään voimassaoloaikaa lue. Paitsi siinä tarrassa EXP: 27.3.09 mutta se kait on itse rokotteen, eli pitää käyttää ennen sitä niinkuin on käytettykin. Pepillä sentään lukee että rokotettu 28.9.2009 ja voimassa 28.9.2010 saakka. Eli Pepin papereilla päästään näyttelyyn mutta Natin ei???


Niin, sääntö kuuluu nykyään niin että pitää lukea se viimeinen voimassaolopäivä. Ruotsissa käytetty rokote on luultavasti samanniminen Suomessa, eli tarkastava eläinlääkäri tietää kuinka pitkään se on voimassa. Toisaalta, eikö enää sitten ole voimassa sääntöä että jos ei muuta ole merkitty, rokote on vuoden voimassa? Nyt en saa päähäni, periaatteessa uusi sääntö sen kumoaisi. Eläinlääkäri voi kirjoittaa todistuksen, että tämä rokote on vuoden voimassa (tai että flunssa on vuoden voimassa ja rutto 3 vuotta).
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Rokotusmerkinnät näyttelyissä

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 16 Marras 2009, 11:12

Merja kirjoitti:Mut mä ymmärsin niin että Natilla ei toteudu kumpikaan ehto, eli ei ole voimassaoloaikaa eikä viimeistä voimassaolopäivää? Sillonhan se ei mun mielestä täytä niitä ehtoja. En toki tiedä kuinka tarkkoja siinä ollaan lopulta kun ei ole omaa kokemusta, omien kissojen kohdalla olen nimenomaan sanonut et tarvitaan se pvm ja myös vahtinut että se laitetaan. :) Mut ei kai olis mikään ongelma käydä jossain ell asemalla pyytämässä että ne kirjottais sen puuttuvan pvm siihen tai kun Nadinella kuitenkin ihan kohta on uusintarokotuksen aika niin sillon pyytää siihen uuteen vasta ellei nyt just oo näyttelyä?


Joo, sori, niin onkin Natilla riittämättömät merkinnät. En huomannut vastatessani sitä ollenkaan, kommentoin lähinnä tuohon Sadun aloitusviestiin.

Varmaan tosiaan helpointa soittaa näyttelyjärjestäjille ja kysyä minkälaiset merkinnät ne tuossa tapauksessa vaatii. Kun eihän sitä voi eri eläinlääkärikään toisen merkintöjä täydennellä tuosta vaan (eikä varmaan suostukaan). Tai sitten tosiaan rokottaa uudestaan vähän etuajassa.
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Re: Rokotusmerkinnät näyttelyissä

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 17 Marras 2009, 09:46

Maria S kirjoitti:
Niina kirjoitti:Kun eihän sitä voi eri eläinlääkärikään toisen merkintöjä täydennellä tuosta vaan (eikä varmaan suostukaan).


Ei nyt ole ihan sama asia, mutta...
Meillä oli vihreässä rokotuskortissa Jangon kaikki kolme rokotusta mitä oli siihen mennessä saanut. Rekisteripapereissa kuitenkin oli merkintä vaan yhdestä, joten ell. merkkasi kaksi rokotusta rekisteripapruihin, vaikka ne oli joku toinen ell. antanut.


Höh, ja mä kun joskus ruikutin, että ell olis merkinnyt Tyynin rekkareihin myös sen penturokotukset, kun ne on vaan passissa (tuontikissa), niin se ei suostunut. Sanoi vaan jotain, että ei hän voi mennä toisen merkintöjä siirtelemään. Olis niin paljon kätevämpää, jos ne kaikki merkinnät olis siinä rekkarissa. Toi mun käyttämä eläinlääkäri taitaa siis olla vain tavallista nipompi.
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki


Palaa alueelle Näyttelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron