Näyttelysääntöjen epäselvyydet

Mihin menossa? Miten meni? Kimppakyytejä? Kuvia?
Kaikenlaista keskustelua näyttelymaailmasta.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja TarjaK päivämäärä 13 Marras 2009, 17:28

Yli 10 kk ikäisillä leikkaamattomilla uroksilla pitää olla eläinlääkärintodistus kivesten laskeutumisesta jos kissaa ei ole kastroitu, te ette siis tarvitse tuollaista todistusta koska Jango on kastroitu
Framillan Cornish Rexit
TarjaK
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 23:17
Nimi: Tarja Kudjoi

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 13 Marras 2009, 20:06

Kuinkahan tätä sääntöä noudatellaan? Tai katsooko kukaan tuota merkintää kun eihän meilläkään oo Rasmuksella koskaan mukana mitään muuta kun passi jossa tästä ei mainita mitään ja se rekkarikopio ( paperinpala) ja siinähän ei myöskään ole mitään tällaista :?

Voiko siis joskus tulla stoppi eläinlääkärin tarkastuksessa? Niin ja kokeileehan se lääkäri kivekset? Niin kai se tuntee onko ne siellä vai ei... onko joku joskus passitettu kotiin puuttuvan merkinnän takia?

Oon nimittäin miettinyt tätä ennenkin ja nyt kun tuli puheeksi niin palas mieleen. Olis aika kurja joutua lähtemään näyttelypaikalta kotiin tämmösen takia
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 15 Marras 2009, 13:17

^Eikö siinä ole myös kohta yli 6 kk? Siinäkin pitäisi kai olla eläinlääkärin merkintä kun yli 10 kk vanhan kollin vie näyttelyyn. Näin ainakin minä olen sen ymmärtänyt. (ja omalla kollilla on merkinnät molemmissa + nykyisin jo merkintä kastraatiostakin.)
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 16 Marras 2009, 01:30

Se ns. pallitodistus pitäisi katsoa aina eläinlääkärintarkastuksessa. Periaatteessa sen varmaan voi saada siltä tarkastavalta eläinlääkäriltä, mutta se ei ole tarkoitus. Ell-tarkastukset venähtäisivät aika lailla jos olisi tarkoitus tarkistaa nuorilta kissoilta se ja merkata se elltarkastuksessa. Pallitodistus vaaditaan kaikilta yli 10kk leikkaamattomilta uroksilta ja se tulee olla merkitty sen jälkeen kun kissa on täyttänyt 6 kk. - ei pidä paikkaansa kuten myöhemmin ketjussa kerrottu. Sekoitin jalostukseen ja näyttelyihin vaadittavat keskenään.

Jos ei ole rekkaria mihin se merkitä, niin sitten siitä täytyy olla erillinen eläinlääkärintodistus että kivekset ovat laskeutuneet normaalisti.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 16 Marras 2009, 11:19

Joskus olen näyttelyissä eläinlääkärijonossa törmännyt tällaiseen, että jonossa mun edellä olevalla kollilla, joka kilpaili jo jossain luokassa 5 tai jotain, ei ollut pallitodistusta. Marmatusta eläinlääkäriltä tuli ja ihmettelyjä miten on päässyt niin pitkälle ilman todistusta. Kissa pääsi näyttelyyn kuitenkin. Ja jos nyt en ihan väärin muista, niin tämä eläinlääkäri ei suostunut sitä pallitodistusta siinä näyttelytarkastuksen yhteydessä kirjoittamaan, vaan käski vaan hoitaa asian päiväjärjestykseen ennen seuraavia näyttelyitä.
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 16 Marras 2009, 18:47

Täytyypä käydä Rasmusta sit näyttämässä lääkärille et sais jonkun dokumentin tästä. Ihan totaalisesti unohtunut koko juttu kun sitä ei oo ikinä kysytty. Ja niinhän siinä varmaa sit joku päivä kävis et todistusta pyydettäiskin ja olisin ihan puulla päähän lyöty että mitä :D
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Näyttelysääntöjen epäselvyydet

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 22 Marras 2009, 22:17

Anteeksi sotku. :oops: Mutta kun mulla se kastraatti oli siitosuros, niin siksi siillä on ne molemmat.

Tai enhän minä kai muuta kuin kysynyt, että onhan siellä se toinen kohta - ja että mulla on molemmissa merkinnät. 8-)

Minusta tulee ikävä kyllä lukihäiriöinen sillä hetkellä, kun yritän paneutua ensimmäiseenkin pykälään... 8-)
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo


Palaa alueelle Näyttelyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron