Kissojen ihottumat

Keskustelua kiharakarvaisten ja karvattomien kissojemme terveydestä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 07 Touko 2010, 22:59

Tässä kuva Aman ihottumasta silloin kun oli punaisimmillaan, tosin tässä on jo paukamat laskenut eli ihossa on vaan tollasia punaisia alueita.Kuva

Edelleenkään ihottuma ei ole palannut vaikka raksuja on nyt ollut. Outoa ...
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 08 Touko 2010, 10:52

Joo on kyllä outoa mut pääsasia et meni ohi ja suht nopeastikkin vielä. Silläkin mä olisin ajatellut et olis allergiaa kun helahti noin punaiseksi ja lähti sitten parissa päivässä . Toi kuitenkin muistuttaa kovasti ihmistenkin urtikariaa.

Josta kävinkin lukemassa jotain ja siinä sanottiin että osalla on kyse allergisesta reaktiosta mutta usein muutaman päivän / vkon pituisissa ihottumissa epäillään jostain tavallisesta viruksesta johtuvaa ihottumaa joka ei kuitenkaan aiheuta vatsa- eikä hengitystieoireita. Useissa tapauksissa syy jää kuitenkin hämärän peittoon. Kaikki kuvaukset pateista jotka nousee nopeasti laskee päivässä ja jättää jälkeensä punoitusta täsmää mutta nyt on kuitenkin kyseessä kissa ei ihmisestä ja me kun ollaan niin kovin erilaisia että tiedä sitten :?:

Muoks. :D oompas mä kirjottanut omituisia asioita tähän, korjasin tekstiä jälkeen päin ja jäi näköjään sanoja välistä vai onks mulla lukihäiriö nykyään :D Nyt laitoin ne puuttuvat sanat paikalleen tohon.
Viimeksi muokannut myymyy päivämäärä 10 Touko 2010, 17:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 10 Touko 2010, 17:20

Meilläkään se ihottuma ei tosiaan ole palannut vaikka raksut on taas ruokavaliossa.

Niin ja huomasin just että toi mun edellinen viesti oli vähän sekava, muokkasin sitä ja multa jäi näköjään sanoja välistä joten nyt muokkasin sen ymmärrettäväksi tekstiksi, siis jos joku ei vielä ole sen sisältöä osannut tulkita oikein niin lukekaa uudestaan, nyt pitäs avautua :D Ja anteeksi siitä, tosiaan nyt vasta huomasin että eihän siinä ollut päätä eikä häntää.
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 27 Kesä 2011, 18:06

Palaan tänne vanhaan ketjuun sillä nyt Amalla on taas tän päivän aikana noussut muutama näppy ja ihan samalta näyttää kun viimeksikin. Jos menee samaa rataa kun aikaisemmin niin huomenna/ ylihuomenna olis taas jo jäljellä enää punotus ja sen jälkeen koko ihottuma menee nopeasti ohi. Aiemmasta viestistä katsoin että toukokuussa 2010 olis ollut viimeks ihottumaa.

Ihmeellistä, kun mikään ei oo muuttunut. Ruoat on samat ja kaikki muukin on ennallaan, ainut mitä mä keksin on kesä ???
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 28 Kesä 2011, 09:15

Maria S : voi toivotaan että ei nyt ennen näyttelyä iske ja vielä parempi jos ei ikinä ja Erikalle toivon Sohjon kanssa samaa.

Ja Kaisu, joo taidan käydä hommaamassa talkkia kun toi ihottumahan on tuolla vatsapuolella/kyljissä ja lähtee kainaloista. Ama on näin kesällä ainakin aika nihkeä tuolta mahasta ja kainaloista aina unien jälkeen ja poimuja riittää :oops: :D

Yks mitä kans huomasin eilen oli kaksi sellaista isompaa paukamaa vierekkäin ja mietin sitäkin et olisko joku ötökkä pistänyt ja siitä tulis joku reaktio sitten laajemmin... no hyvää tässä on se että Ama ei noita näppyjä mitenkään huomaa eli ilmeisesti ne ei kutia kamalasti.

Me pestään Amaa aika harvoin sillä se ei kauheasti pesua kaipaa mut nyt kylvetin sen heti kun huomasin noi näpyt. Neiti nukkuu nyt korkealla kaapin päällä niin en pääse kurkkimaan miten se ihottuma on reagoinut tähän. Ja jotta tää olis vielä hankalampaa niin mehän tietysti lähdetään ylihuomenna pariksi viikoksi Espanjaan ja vaikka meille tuleekin täksi ajaksi asustelemaan vakio kissavahti joka on ihan pätevä asiassaan niin on se kuitenkin omalle mielelle hankalaa kun ei itse pääse seuraamaan. Täytyy jättää ainakin eläinlääkäri rahat varuiksi jos pahenee ja laittaa ohjeet talkista ja muista.
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 14 Elo 2011, 17:33

Palaampa nyt tänne taas kertomaan miten tää ihottuma asia on edennyt. Löysin nimittäin myös toisen yhtäläisyyden näissä ihottuma kerroissa sen kesän lisäksi, Rc:n raksut. Ennen tätä nykyistä ihottumaa meillä oli syöty noin kuukausi Rc:tä ja sama viime kerralla, ensimmäisestä kerrasta en muista. Aiemmin tilanne meni niin että heitin Rc:t menemään, oltiin hetki ilman raksuja ja ostin tilalle vanhaa tuttua Feline Portaa kun ihottuma oli parantunut. Nyt ei parantunut edes raksujen vaihdolla vaan ne on pitänyt jättää kokonaan pois ( näppyä alkaa nousemaan heti jos antaa kuivaruokaa ) joka on ollut hieman hankalaa kun näillä on pohjaton nälkä, mut eiköhän tää tästä. Täytyy vaan melkeen miettiä kaikki ruokakuviot uudelleen sillä nyt ruokavalio on enemmän lihavoittoinen ja säilykkeetkin aika pitkälle ilman vitamiineja joten alkaa olla tarvetta vitamiinilisällekkin.

Mut tosiaan ihottuma parani kun ruokavalio muuttui :)
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 28 Elo 2011, 13:19

^^Ei olla kokeiltu vielä ainakaan, mä oon nyt vielä vähän hakusessa tän ruokinnan kanssa et millainen se tulee sit olemaan. Mä en oikeestaan tajua mikä ihme niissä raksuissa nyt on et se ihottuma tulee heti, varastopunkki ? Laitoin tossa aktivointipalloon yks ilta muutaman raksun kokeilu mielessä ja ajattelin et ei se Ama sieltä niitä montaa edes saa kun Rasmus ahneena pyörittelee sitä palloa ja vetää kaiken napaansa mut niin vaan pari näppyä nous seuraavana päivänä :?

Mä oon vähän kahden vaiheilla et haluanko niitä raksuja edes takas ruokavalioon, nyt meillä maistuu kummallekkin ruoka kuin ruoka, ennen saatettiin joidenkin safkojen kohdalla nirsoilla ja jättää kuppiin mut ei enää... kaikki menee alas.

Tällä hetkellä nää syö siis mm. Miamoren pusseja, Cosmaa, Almo naturea, Anomondan Carnya ( johon ei muuten ennen koskettukkaan ), Feline Portaa ja erilaisia lihoja. Nyt mulla on pakastimessa broiskun sydäntä, sisäelin seosta, jauhettua siipeä, possua, possun sydäntä, kivipiiraa ja Musch Barf- aterioita. Kissat tykkää ja syö kyllä hyvällä ruokahalulla mikä on kiva mut mua mietityttää et osaanko nyt syöttää niitä tarpeeksi, ne raksut helpottais tässä kyllä. Lisäks mua huolestuttaa et osaanko huolehtia niiden riittävistä vitamiineista ja siitä et ruoka olis riittävän monipuolista. Ruoista osa on kuitenkin vitaminoituja mut pieni osa vaan enkä nyt haluis pumpata niitä vitamiineja näihin liikaakaan. Lisäks vielä jos on pitkiä työpäiviä tai jotain päivän mittaisia reissuja tai muita poissa oloja kotoa niin noi reppanathan on ihan nälissään ilman raksuja...

Eli saattaa olla et kokeillaankin vielä jotain allergia raksuja ja tässähän tulikin nyt muutamia vinkkejä mitä raksuja on olemassa, kiitos :)

Sorry et tää teksti meni nyt ehkä vähän ot:ski, kuuluis varmaan enemmän johonkin ruokinta osioon :)
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissojen ihottumat

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 20 Syys 2011, 23:01

^oon ihan kokonaan missannut sun viestin :? Noi automaatit kuulostaa ihan hyvältä idealta, harvemmin me kyllä poissa ollaan ainakaan yötä. Ehkä kerran ollaan tähän mennessä uskaltauduttu jättämään noi ihan yöksi yksin ja sillonkin mietin varmaan koko ajan miten niillä ipanoilla menee siellä kotona :D

Ruokinnasta muuten, samoilla linjoilla ollaan nyt menty kun aiemmassa viestissä kerroinkin ja näyttäs siltä et ruoka määrä on ainakin ihan hyvä ollut. Laihduttu ei ainakaan olla, hyvä jos ei pulskistuttu :oops: mut kova huuto on varsinkin aamulla, melkeen tärykalvot hajoaa kun Rasmus kiljuu kun viimestä päivää sitä ruokaa saapuvaksi!

Oon iltasin antanut just ennen nukkumaan menoa noille aina sen päivän suurimman annoksen et mikään ihan kuoleman nälkä ei kyllä pitäs olla mut tää herra nyt osaa olla aika dramaattinen muutenkin ja kaikesta pitää huutaa :D
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Edellinen

Palaa alueelle Kissojen terveys ja sairaus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron