Sfinxin nirhaumat/naarmut ja niiden kotihoito

Keskustelua kiharakarvaisten ja karvattomien kissojemme terveydestä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Sfinxin nirhaumat/naarmut ja niiden kotihoito

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 25 Kesä 2010, 10:55

Mä tajusin just että meidän nahkoilla ei ole juuri ollut naarmuja koskaan :? Osaavat varmaan varoa toisiaan mut jos jotain on ollut niin olen käyttänyt Canofiteä joka on oikeasti kyllä korvien töhnimiseen tarkoitettua kamaa mutta parantaa myös naarmuja ja iholle voi käyttää vielä vanhenemisen jälkeenkin. Ja on muuten pirun tehokasta. Amalla kun oli tuo ihottuma taanoin ja osa näpyistä hiemean veresti niin kerta käsittely aineella ja seuraavana päivänä oli jo iho melkeen parantunut.

Septidinillä varmaan pyyhkäisisin ja Bepanthenia päälle kun niitä löytyy meiltä kotoa muutenkin ja on itseasiassa kissojakin ajatellen hankittu ennen kuin ell ekan kerran määräsi meille tuota Canofiteä.

Voiko muuten sfinxin iho"tyypillä" olla merkitystä naarmujen tuloon, viisaammat ?

Meidän kissoilla on ainakin erilaiset ihot, Rasmuksella on aika "paksu" nahka kun taas Amalla jotenkin ohuemman oloinen. En tosin tiedä onko tämä totta vai kuvittelenko, että vaikuttaako siihen tuntumaan kun Rasmus on ihan totaalinen nahka ja Ama sellainen säämiskä.
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Sfinxin nirhaumat/naarmut ja niiden kotihoito

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 25 Kesä 2010, 11:50

Maria S kirjoitti: Ja eroja on mun mielestä myös siinä, että miten "löysä" iho on (ei siis ryppyinen, vaan löysä).


Juu, meillä on myös niinkin että Rasmuksella on paljon tiukempi nahka kun Amalla :D
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä


Palaa alueelle Kissojen terveys ja sairaus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron