Kissan kuivasilmäisyys

Keskustelua kiharakarvaisten ja karvattomien kissojemme terveydestä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Kissan kuivasilmäisyys

ViestiKirjoittaja Linda päivämäärä 21 Helmi 2011, 10:16

En tosta kuivasilmäisyydestä juuri tiedä, mut mulle eräs sfinx-kasvattaja aikoja sitten sanoi, että ei myy naamiokissoja kasvatukseen, koska niillä enemmän silmä ongelmia. Mitään tarkempaa selitystä en kuitenkaa siitä saanu. Doneillahan on tiedettävästi ongelmia silmien kanssa ja siks saa olla tarkkana kun pentua/aikuista on hommaamassa. Pitäis valita se jolla mahdollisimman avoimet silmät. Tarkoitetaanko tässä nyt siristelyä niin, että silmät(luomet) "väpäjää" vai vaan näyttää, että silmät sirrillään, viiruina? Ne on ihan eri asioita. Sillon kun ne on tyytyväisiä, rauhallisia tilaansa, ne on puolittain auki, sillon ku kissa aktiivinen, innoissaan jostain, silmät on normaalisti auki. Toisaalta taas jännitys ja pelokkuus saa myös pitämään vähemmän auki. Ja veto, kylmyys, jos kissalla vähänkään herkemmät silmät. Eli välttämättä ei kyse mistään silmäongelmista.

Mulla on tavoitteena yhdistää kissoja, joilla silmät on suuret ja avoimet, vaikka ei välttämättä muuten oliskaan standardin mukaisia jostain kohtaa.. Kaikkea ei voi saada samaan pakettiin. Sillä ainakin toivottavasti omalta osaltani pystyn vaikuttamaan, ettei sirrittelijöitä tulisi tai muita ongelmia silmien suhteen. Mun mielestä se on aika tärkeetä kun kerta tiedossa on noi mahdolliset ongelmat.
DSPx4
www.donamen.com
Käyttäjän avatar
Linda
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 18:47
Paikkakunta: Lahti
Nimi: Linda Alho

Palaa alueelle Kissojen terveys ja sairaus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron