Allerginen kissa

Keskustelua kiharakarvaisten ja karvattomien kissojemme terveydestä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Allerginen kissa

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 12 Huhti 2011, 21:39

Meillä ei mahat kovin hyvin kestäneet JW:n ankka+riisi Senior/Lightia, mikä oli aikamoinen ylläri kun ruokaa yleisesti on pidetty hyvin siedettynä.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Allerginen kissa

ViestiKirjoittaja Hyle päivämäärä 04 Elo 2011, 18:56

Olen ihan noviisi rexien parissa, harkitsen siis ottavani itselleni ensimmäistä cornaria :) Tässä kun etsin tietoa (kaksi koiraa ja yksi norski talossa) eläinihmisenä ja koirankasvattajana yritän tietysti kartoittaa että miten saisin itselleni mahdollisimman terveen kissan. Tässä kun rotua googlailee ja etsii kaikkea mahdollista tietoa, niin yksi asia mitä tulee vastaan terveyspuolella rexeillä on allergiat, joten yritän nyt etsiä niistä lisää tietoa, että miten paljon niitä esiintyy?

Kysyisin siis, että miten yleisiä allergiat ovat cornish rexeillä, ja tuntuuko että ne kulkevat suvuissa? Eli onko siis havaittavissa tiettyjä linjoja missä tulisi enemmän allergisia? Ainakin staffeilla kun on havaittavissa että tietyissä suvuissa on selkeästi havaittavissa heikompaa immuniteettia, ja sen tuomia ongelmia (sikaripunkkia, allergiaa, atopiaa jne.) Tai miten kasvattajat, oletteko huomanneet mitään trendiä allergioiden suhteen, ovatko lisääntyneet vai vähentyneet vai pidättekö niitä ylipäätään ongelmana rodussa? Vai onko tämä suhteessa kaikkiin muihin kotieläimiin; että tuntuu että joka puolella, lajista/rodusta riippumatta näkyy nykyään enemmän allergisia yksilöitä?
Hyle
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Elo 2011, 17:26
Nimi: Matilda Hyle

Re: Allerginen kissa

ViestiKirjoittaja funkyjam's päivämäärä 06 Elo 2011, 19:56

itse olen onneksi vielä välttänyt allergia kissat, eli yhdelläkään ei ole havaittu mitän allergiaa. Mutta onhan nyt jonkin verran yleistynyt nuo autoimmuuni sairaudet ja allergiat. ja näihin pitäis minun mielestäni puuttua esim juuri jättämällä pois kasvauksesta hyvin allergisia yksilöitä tai linjoja jossa näitä ilmaantuu paljon.
Mutta ehkä näihin voisi tulevaisuudessa perehtyä ja syventyä että mistä allergiat juontaa, meneekö linjoissa tms samalla miettiä tulevaisuutta lisääntyneiden autoimmuuni sairauksien ehkäisemiseksi (pieni vinkki esim järjestää aiheesta terveyspäivä)
FI* FunkyJam's, Cornish Rex
Käyttäjän avatar
funkyjam's
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: turku
Nimi: terhi rannaste


Palaa alueelle Kissojen terveys ja sairaus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron