Hyönteistenpistot

Keskustelua kiharakarvaisten ja karvattomien kissojemme terveydestä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Hyönteistenpistot

ViestiKirjoittaja AnnaK päivämäärä 10 Kesä 2011, 12:23

Meidän 6kk ikäisellä Roope-sfinxillä on ikävä ongelma, nimittäin hyttystenpistot. Asumme taajamaa-alueella ja pihapiirimme on tänä kesänä ollut poikkeuksellisen täynnä hyttysiä ja sisätiloihinkin näitä pääsee, ikävä kyllä.

Roope-kissamme tykkää nukkua yöt olohuoneessa kiipeilypuunsa pussukassa ja ikävät verenimijät ovat nyt ottaneet kissaparan helpoksi maalitauluksi ja selkään ilmestyy päivä päivältä lisää hyttysenpistoja ja suuria paukamia vaikka kuinka yritämme illan mittaa metsästää ötökät hengiltä.

Olisiko teillä viisaammilla mitään vinkkiä, mitä voisin tehdä noiden paukamien suhteen? Ihmisiin kyllä olen Etono-tikkua laittanut, mutta kissaan tuota ei oikein uskalla käyttää. Ja millä ihmeellä voi häätää hyttyset pois sisätiloista ilman että toimenpiteestä on haittaa kissalle?
AnnaK
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 13:23
Nimi: AnnaK

Re: Hyönteistenpistot

ViestiKirjoittaja Linda päivämäärä 10 Kesä 2011, 19:38

Mä oon kuullut, et jos kaulan alueelle pisto/purema, niin sitten kyypakkausta kehiin, se estää kaulan turvotusta, mut muuten sitä ei enää suositella haittavaikutusten takia, vaikuttaa mm. munuaisten toimintaan. Pahaan allergiseen reaktioon(rokotteesta johtuva) ollaan itse annettu lääkärin ohjeen mukaan pari päivää..
DSPx4
www.donamen.com
Käyttäjän avatar
Linda
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 18:47
Paikkakunta: Lahti
Nimi: Linda Alho

Re: Hyönteistenpistot

ViestiKirjoittaja AnnaK päivämäärä 11 Kesä 2011, 20:49

Minäkin olen kuullut, ettei kyypakkausta saa antaa enää eläimille. Joutuvat sitten antamaan eläinlääkärissä vasta-aineet kyypakkaukselle.

Meillä on hyttysverkot ikkunoissa ja tosiaan teipasin uunin pellitkin umpeen, mutta joka kerta kun etuoven aukaisee hyökkää sisälle sellainen hyttyslauma, että iltahuvit ötököitä listien on taattu. Näyttihän tuota sisälle päässeen myös mäkäräinen, joka oli puraissut Roope-paran selästä ihan ihonpalasen pois :evil:

Kissaahan nuo hyttysenpistot selväti häiritsevät, koska ne kutiavat ja selässä olevat pistot ovat selvästi kipeitä. Ei anna poloinen edes silittää itseään. Meillä on yhdessä makuuhuoneessa Raidin sähköinen hyttystenkarkoittaja, mutta saakohan tuollaista käyttää tiloissa joissa eläimet oleilevat? Ainakin pakkauksessa on kielto, ettei raskaanaolevien ja alle 3 vuotiaiden tulisi oleskella tilassa jossa karkoitinta käytetään.

Toisaalta onneksi tämä rumba on vain näin alkukesän riesa ja kohtahan tuo hyttysten ensimmäinen sukupolvi on jo ohi, joten saamme olla rauhassa syksymmälle saakka.
AnnaK
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 13:23
Nimi: AnnaK

Re: Hyönteistenpistot

ViestiKirjoittaja AnnaK päivämäärä 12 Kesä 2011, 13:40

Laura kirjoitti:tää nyt ei kuulu tähän ollenkaan, mutta kuka Roope on virallisesti?


EEC's kissalan joulukuun 2010 naperoita, Sannin ja Jimin jälkeläisiä. Virallinen nimi EEC's Full Of Charm eli meidän perheelle Roope Ruttunen :D
AnnaK
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 13:23
Nimi: AnnaK

Re: Hyönteistenpistot

ViestiKirjoittaja AnnaK päivämäärä 12 Kesä 2011, 18:29

Kaisun kirjoitti:Off topic: Kuvia kehiin hra Ruttusesta! Näpyillä tai ilman.. :D


Tässäpä muutamia kuvia:
Roope Ruttunen
AnnaK
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Helmi 2011, 13:23
Nimi: AnnaK


Palaa alueelle Kissojen terveys ja sairaus

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron