Pennun luovuttaminen ja yhteydenpito

Keskustelua kaikista kissankasvatukseen liittyvistä asioista aina ongelmista tähtihetkiin.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Pennun luovuttaminen ja yhteydenpito

ViestiKirjoittaja FIN*hermaj päivämäärä 21 Syys 2010, 20:05

Onko joku vaatimus, että ostajan pitää käydä pentua katsomassa X kertaa?

- Kerran nyt olisi ainakin suotavaa nähdä naamatusten, en ainakaan mielelläni antaisi pentua suoraan ostajan matkaan (tietysti pitkä matka/ulkomaat yms tuo lisäajateltavaa)

Onko joku välimatkamäärä, ettette myy esimerkiksi yli 200 km päässä asuvalle kissaa?

-Matkalla ei väliä, mikäli aikaisemmin tulee katsomaan, ulkomaille myynti olisi hieman harkinnassa (niinkun joku nyt ees kyselisi sinne :lol: )

Haluatteko te käydä ennen luovutusta ostajilla tai esimerkiksi viedä pennun uuteen kotiinsa?

-Ei kiitos, en koe tarpeelliseksi mikäli ihminen vaikuttaa muutoin normaalille.

Käyttekö luovutuksen jälkeen pentua katsomassa sen uudessa kodissa, joko pentuaikana tai aikuisena?

-En mikäli ei kutsua, en myöskään ajatellut tunkea kahville.

Pidättekö yhteyttä uuteen kotiin kaupan jälkeen?

-Pyydän kertomaan ilot ja surut mutta en tietenkään voi vaatia yhteydenpitoa.

Miten pidätte yhteyttä / kuinka usein?

-Riippuu aika paljon uudesta kodista, ei haittaa pitää yhteyttä paljoa ,joskus olisi mukavaa kuulla miten menee.

Toivotteko ostajien pitävän yhteyttä / miten?

-Katso ylläolevat, mailia olis kiva saada joskus :)

Mä olen itse pitänyt omien kissojen kasvattajiin (kuten koirienkin) yhteyttä varmaan enemmän kuin olisivat toivoneet, jakanut ilot ja surut ja laittanut kuvia ja ollut itse se aktiivinen osapuoli. He eivät ole tätä vaatineet mutta ovat kyllä ilahtuneet kun kuvia olen laittanut tai muutoin ottanut yhteyttä, tietää ainakin jotain kautta että kasvatilla menee ihan jees. Olen välillä miettinyt pidänkö liikaa yhteyttä kun heistä ei kuitenkaan koskaan kuulu mitään ellen itse ota yhteyttä, toisaalta tässä vaiheessa kun kissat ja koirat on vanhempia, niin kasvattajat varmaan ovat jo kyllästyneet maileihin koska luonnollisesti tietävät että kaikilla menee tosi jees :)
Omien kasvattieni kohdalla toivoisin yhteydenottoa vilpittömästi jos kissa vaihtaa kotia,sairastuu /kuolee, he tarvitsevat neuvoa (toivoisin että muistetaan minut edes silloin ). Ei siinä auta kuin luottaa omaan näkemykseen ihmisestä kenelle myy, itse vilpittömänä ihmisenä kerron jo valmiiksi mitä pennun elämä tulee olemaan jne, en silti voi taata itsekkään etteikö elämässä voisi tulla tilanne että joudun eläimistäni luopumaan tms. Vaikeeta on luovuttaminen toisen haltuun.
http://www.hermajcattery.com
http://hermajcattery.blogspot.com/
Kotona asustelevat SPH Kiero, SPH Basse sekä AHT:t Ansa & Oiva
Käyttäjän avatar
FIN*hermaj
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 44
Liittynyt: 11 Touko 2010, 18:10
Paikkakunta: Järvenpää
Nimi: Maiju Tynkkynen

Re: Pennun luovuttaminen ja yhteydenpito

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 20 Marras 2010, 04:06

-täytyy tavata ennen pennun muuttoa (sijoituskodissa sijoituskoti voi hoitaa tämän puolen jos se on osapuolille helpompaa) ja pennun ostoa täytyy nyt ainakin yön yli miettiä.
-välimatkalla ei niin suurta väliä jos sitä ei käytetä syynä miksei voi tulla katsomaan pentua ennen luovutusta
-ulkomaille harkitusti, silloin pentu pitää hakea Suomesta (ei pakosti meiltä kotoa, mutta mieluiten) ja tiivis mailienvaihto/puhelut voivat korvata tutustumiskäynnin. Molemmat osapuolet voivat kuitenkin tavatessa muuttaa mieltään ja se tiedetään etukäteen. Meiltä on kaksi pentua muuttanut ulkomaille.
-yhteydenpito on vaatimus. Jos ei ole kiinnostusta pitää yhteyttä luovutuksen jälkeen, niin voi löytää sopivamman pennun muualta :)
-mielellään näen millaiseen kotiin pentu muuttaa. Usein jos pentu muuttaa suht. lähelle tai muuten osuu sopivasti niin vien pennun uuteen kotiinsa.
-luovutuksen jälkeen mielelläni käyn katsomassa pentua kodissaan, muttei ole vaatimus enkä aktiivisesti tuputa itseäni kylään. Saatan kyllä kysyä että voinko tulla kylään.
-yhteyttä pidetään useimmiten mailitse. Olen kyllä hyvin selväksi yrittänyt tehdä että aina saa soittaa tai muuten ottaa yhteyttä jos tulee kysyttävää koskien kissaa. Kun yhteystietoni muuttuu, laitan yleensä sähköpostia.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Pennun luovuttaminen ja yhteydenpito

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 15 Helmi 2011, 21:01

Ei meillä vielä kukaan ole kyllä liian usein käynyt. Jos ei ehdi vastaanottaan vieraita niin sitten ei ehdi, täytyy toki ajankohdan olla molemmille osapuolille sopiva.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva


Palaa alueelle Kasvatuskeskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron