Tingittävät ominaisuudet

Keskustelua kaikista kissankasvatukseen liittyvistä asioista aina ongelmista tähtihetkiin.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Tingittävät ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Sari päivämäärä 20 Syys 2010, 12:31

En nyt vielä kasvata mitään (tai siis kasvatan metsäkissoja kyllä), enkä tiedä kasvatanko varmasti koskaan (siis rexejä), mutta ajatuksia mitä kävin läpi oman pennun hankinnan aikana:

Terveys: molemmilla vanhemmilla pitää olla tietyt testit tehtynä normaalein tuloksin (HCM ultraus, felv, fiv vähintäänkin).
Luonne: pennun pitää olla reipas ja rohkea, eloisa. Aikuisena käsiteltävä myös näyttelyissä, jos kasvatusajatuksia edelleen.
Ulkonäkö: rodunomainen, ei isompia virheitä, vaikka olisi vähän vaatimattomampi.
Turkki: kissalla pitää olla turkki. Tämä on minulle tärkeämpi tässä vaiheessa kuin korvien koko. Vaikka tuomarit voivat arvostaa enemmän korvia :D
Sukutaulu: jotain erilaista olisi kiva saada. Pikkuisen erilaista taisin saada Kertun kautta, isän sukua vähemmän täällä Suomessa. Se helpottaa, jos itsellä kasvatusajatuksia, sulhanen löytyy helpommin.

Että eipä tainnut tästä vastauksesta apua olla. :| Mutta tiivistäen ulkonäköön tai tyyppiin liittyvät nämä ominaisuudet, joista voisin tinkiä.
CRX Saca's Veda Verdant "Kerttu" ja lauma metsäkissoja.
Sari
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Heinä 2010, 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Sari Ikävalko

Re: Tingittävät ominaisuudet

ViestiKirjoittaja FIN*hermaj päivämäärä 21 Syys 2010, 20:10

Jossain määrin olen valmis tinkimään karvallisuuden määrästä ja koosta.
Ensisijaisena täälläkin terveys ja luonne kuten varmaan kaikilla itseään arvostavilla kasvattajilla.
Ja olen myös sitä mieltä että hyvä kasvatuskissa ei välttämättä ole hyvä näyttelykissa.
http://www.hermajcattery.com
http://hermajcattery.blogspot.com/
Kotona asustelevat SPH Kiero, SPH Basse sekä AHT:t Ansa & Oiva
Käyttäjän avatar
FIN*hermaj
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 44
Liittynyt: 11 Touko 2010, 18:10
Paikkakunta: Järvenpää
Nimi: Maiju Tynkkynen

Re: Tingittävät ominaisuudet

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 20 Marras 2010, 04:16

Mä komppaan Saria ja Eevaa. Tosin turkin suhteen olen alkanut olla ehdottomampi. Siinä kyllä riittää että kiharoita näyttää olevan, sen ei ole pakko olla ihanan paksu ;)
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva


Palaa alueelle Kasvatuskeskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron