Nuoret uutta kotia etsivät rexit

Keskustelua kaikista kissankasvatukseen liittyvistä asioista aina ongelmista tähtihetkiin.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Nuoret uutta kotia etsivät rexit

ViestiKirjoittaja funkyjam's päivämäärä 25 Helmi 2009, 00:25

Itse myönnän ilmoittaneen kyseiselle saitille pentuja, kun vapaat pennut alkoi olla jo luovutus iässä. Ikinä en luopuisi kun pakon edessä omista vauvoistani, jos pitäisi luopua niin menisi kyllä sukulaisille tai jo tuntemilleni ihmisille (jotta näkee vielä ja tietää mitä kuuluu).
Mutta miksi ihmiset ottaa kissan jos meinaa luopua siitä kuitenkin se on ihan sama kun koira elinikäinen lemmikki joka elää pitkäänkin. Itse tenttasin ensimmäisen pentueen ostajia aika tarkkaan ennen kuin lupasin pentua.
Ja itse myös olen laittanut ehdoksi että minulle ON ilmotettava kissan myynti aikeista ja ei saa luovuttaa eteenpäin ilman lupaan, koska minulla voi olla koti kyseiselle kissalle.
On se aika huolestuttavaa jos ei jaksa ylivilkasta ja liian seurallista kissaa kauaa. Kun nuo cornarit on vaan sellaisia.
FI* FunkyJam's, Cornish Rex
Käyttäjän avatar
funkyjam's
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: turku
Nimi: terhi rannaste

Re: Nuoret uutta kotia etsivät rexit

ViestiKirjoittaja jaana päivämäärä 27 Helmi 2009, 01:50

Nyt otit Virpi esille sellaisen asian, että täytyy myöntää sen huolestuttaneen myös minua jo jonkin aikaa.

Sitä ei kai voi kiistää, että pentuja syntyy liikaa! Sen seurauksena yhdistyksemme pentulistalla on jatkuvasti paljon pentuja, jotka eivät tahdo löytää kotiaan.
Samaan aikaan olen myös surukseni huomannut, että Apulan kaltaisilla sivustoilla uutta kotia on kuluvana talvena etsinyt kohtuullinen määrä nuoria aikuisia.
Rotuyhdistyksessämme on päädytty samaan aikaan laskemaan pentujen hintoja. Kustannukset taas eivät tietääkseni ole halpuneet viime aikoina, ei ruoka, hiekka eikä eläinlääkärikulutkaan.

Haastankin kaikki rotumme kasvattajat talkoisiin rodun puolesta, olen henkilökohtaisesti rajoittanut omaa kasvatustani 2-3 pentueen vuosi vauhtiin ,joskus pitäen useamman vuoden taukojakin. Ainoastaan kasvatusmääriä pienentämällä saadaan ns. ylijäämää pois. Suomen kokoiseen maahaan mahtuu vain rajallisesti cornareita ja mikäli haluamme varmistaa pennuillemme hyviä koko elämän koteja, pitää olla tarjolla ostajia!

Kaikki yhdistelmäni ovat tarkkaan harkittuja kasvatukseni jatkajia. Voittoa en rahallisesti ole tästä näinä vuosina saanut, muistanpahan ainakin miksi käyn töissä: jotta saan rahoitettua tämän rakastamani harrastuksen!

Kuitenkin on valitettavasti myös varauduttava siihen, että me kasvattajat emme voi kysellä emmekä tentata uusia pennunostajia niin tarkkaan, että kaikilta tulevilta ongelmilta säästyttäisiin! Tämän viidentoista vuoden aikana, jotka olen cornareiden kasvatuksen parissa viettänyt olen joutunut kohtaamaan niin allergioita kuin omistajan kuoleman sekä sijoitussopimuksen purkamisenkin. Mitä tahansa voi tapahtua ja voitte olla varmoja: ajan mittaan tapahtuukin, koska elämä on sellaista. Kasvattajan vastuu mitataankin mielestäni näissä ongelmatilanteissa, siinä millaista apua ja tukea voit kasvatillesi perheineen heidän ongelmatilanteessaan antaa. Ei ole olemassa mitään malliratkaisua, vaan eteen tulevat tilanteet täytyy selvittää aina kaikille osapuolille mahdollisimman tyydyttävällä tavalla. Toisaalta olen saanut myös paljon hyviä ystäviä tämän harrastuksen parista, kuin toisen perheen johon kuuluvat kasvattaja ystäväni, sijoitusnaaraideni kodit ja perheet joissa on jo useampia kasvattejani. Ehdottomasti haastavinta kasvatuksessa on löytää pennuille sopivia koteja!

Jaana Korva
Telltail´s Cornish Rexit
jaana
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Helmi 2009, 16:41
Nimi: Jaana Korva

Re: Nuoret uutta kotia etsivät rexit

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 27 Helmi 2009, 17:16

Mun mielestä cornaripennuille on hyvin kysyntää ja meidän rotuyhdistyksen pentulista ei ole enää ollenkaan niin pitkä kuin aiemmin. Apula on ihan ok paikka etsiä ja mainostaa pentuja.

"Rotuyhdistyksessä on samaan aikaa päädytty laskemaan hintoja?!" Eihän yhdistykset hintaa päätä ja ainakaan SUREXin esimerkit alkaen-hinnoiksi eivät ole muuttuneet ja viime vuonna en huomannut että CRX Finlandilla olisi sellaisia edes ollut. Eli mistä on kyse?
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva


Palaa alueelle Kasvatuskeskustelua

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron