Mietityttää

Millaisia kissoja kiharan karvan ja nahan alla onkaan? Miten rodut eroavat toisistaan? Tähän osioon voivat kirjoittaa myös rekisteröimättömät vieraat. ALUEEN SALASANA ON surex - salasanalla pyritään estämään roskapostien lähetys.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Mietityttää

ViestiKirjoittaja ninn päivämäärä 14 Maalis 2011, 18:37

Olen aika allerginen ihminen. Olen melkein jokaiselle eläimelle allerginen. Varsinkin kissoille. Mutta olen kuullut että jotkut ihmiset voivat ottaa itselleen Devon Rexin tai Cornish Rexin. Siispä mietin että kannattaako minun ees miettiä kissan hankkimista jos olen näin allerginen?
ninn
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 18:32
Nimi: Nina Nimander

Re: Mietityttää

ViestiKirjoittaja ninn päivämäärä 14 Maalis 2011, 21:52

Kotkassa päin asustelen. Mitä nyt oon ollu kissojen kaa tekemisisssä nii ei niistä ihan heti tuu mitään. Ja ne oireet on yleensä vaan jt nuhaa ja silmii alkaa kutittaa. Käyn jopa tallilla kii ja oon kummis kii hevosille kii allerginen ja se on pikkasen nyt laantunu ku on sielä ja siel on kans tallikissa kii ja sen kaa vietän aikaa tallille. :D Ja samahan on koirien kaa. Meil on koko ikäni ollu koiria ja mun allergiat on niihin päin vähän laantunu. :D
ninn
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2011, 18:32
Nimi: Nina Nimander

Re: Mietityttää

ViestiKirjoittaja Hennunen82 päivämäärä 08 Elo 2011, 10:59

Kysymys on vanha mutta ehkä voin silti lausua oman mielipiteeni. Minulla on kolme maatiaiskissaa(12 ja 13 vee) ja yksi Cornis Rex(8kk). Pikku veljeni on aina ollut erittäin allerginen kissoille, hevosille ja linnuille. Maatiasten kanssa asuessamme isommassa omakotitalossa hän pystyi vierailemaan luonamme aina tunnista-24h kun oireet alkoivat.
Asuin hetken kotikissojen kanssa kerkkari kaksiossa ja täälä vieraillessaan veljeni sai oireet jo muutamassa minutissa.
Nyt asun 90 neliöisessä kerrostalossa ja joukkoon on tullut Cornari. Ajattelin, että veljeni voisi sietää tuota yksin ja olemme silloin tällöin käynyt hänen luonaan Cornarini kanssa. Hän asuu vielä äitini luona, isommassa omakotitalossa. Veljeni tuntuu saavan aika ajoin oireita. Joskus jos on muutakin allergeenia(koivu, heinä, yms.)tai muuten vaan nuhaa oireet tulevat herkemmin. Joskus hän sietää Cornariani ihan pitkiä aikoja ja sylissäänkin. Voi olla, että meiltä on kotoa maatiaisten ansiosta Cornarin turkissa enemmän kaikkea allergisoivaa mutta tulkitsen näin, että todella, todella kissa-allerginen henkilö ei siedä myöskään Cornish Rexiä.
Hennunen82
 

Re: Mietityttää

ViestiKirjoittaja funkyjam's päivämäärä 08 Elo 2011, 19:55

Kyllä cornarillekkin voi olla allerginen koska ei ole allergia vapaa. Rotua sietää useampi allerginen, mutta ei kaikki.
FI* FunkyJam's, Cornish Rex
Käyttäjän avatar
funkyjam's
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: turku
Nimi: terhi rannaste


Palaa alueelle Kysy roduistamme

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron