Cornari haluaa jatkuvasti ulos

Kaikki aiheet maan ja taivaan väliltä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja MarikaBS päivämäärä 16 Touko 2010, 21:35

Meidän yksi Cornari on nyt kesällä aiheuttanut päänvaivaa, kun on päässyt valjaissa pihalle. Tykkää niin kovasti olla ulkona, että maukuu sisällä ollessaan ulko-oven edessä pitkiäkin toveja niin, että hermot meinaa mennä. Vien kisun aina sään salliessa ulos ja viimeksi tänään oltiin siellä kaksi kertaa. Mutta sisällä ollessaan kisu käy vähän väliä laulamassa sinfonian oven edessä. Ja ei rauhoitu, vaikka kisun hakee syliin. Välillä juoksee lelun perään, mutta sitten palaa taas ovelle naukumaan. Tämä naukuminen ei ole mitään sävelkorvaa hivelevää, vaan todellista mouruamista. Ja lisäksi ollaan nyt parina yönä herätty tähän samaiseen maukumiseen pariinkin otteeseen. Kyseessä leikattu uros.Onko neuvoja kuinka saisin kisun rauhoittumaan ja lopettamaan maukumisen?? En haluaisi tämän takia lakata käyttämästä kisua ulkona, koska se rakastaa sitä ylikaiken. Olen miettinyt eri vaihtoehtoja, mutta mikään ei ole toiminut. Parvekkeella kisut saa olla vapaasti ulkona, koska on lasitettuparveke. Lelulla leikittämällä kisu rauhoittuu hetkeksi, mutta yöllä ei tahdo oikein jaksaa alkaa leikkimään :shock:
MarikaBS
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 13:15
Nimi: Marika Bäck- Seppälä

Re: Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 17 Touko 2010, 10:30

Sen verran mitä me ollaan valjasteltu, lähinnä Rasmuksen kanssa niin oon aina vienyt sen kantokassissa ulos ja vaikka se ulkona viihtyykin niin ei ole kyllä koskaan vaatinut oven edessä ulos pääsyä. Eli tomii ainakin meillä tämä konsti :)
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja MarikaBS päivämäärä 19 Touko 2010, 12:11

Mä mietin kanssa tuota suihkepulloa. Eli heti, kun alkaa maukumaan ovella ja raapimaan ovea, niin suihkautus kuonolle. Eilen illalla yritin lukea sohvalla, mies jo nukkumassa, niin Kermis naukui kovaan ääneen ovella 15 minuutin aikana varmaan kuusi kertaa ja joka kerta piti nousta sohvalta ja m,ennä hiljentämään kissa eli siis heiluttaa lelua. Kermis on kyllä niin ihana, kun se on ulkona. Välillä meikäläinenkin saa ottaa oikein jouksuasekeleita. Eilen illalla Kermis itse halusi tulla takaisin sisälle, hellyttävää, kun menee alaovelle ja pyytää, että nyt mennään takaisin sisälle. Osaa hissiinkin käellä itse ja mikä kehräys. Ihastuttavaa. Mutta mitä mieltä olette tuosta suihkepullo koulutuksesta tässä ongelmassa. Meillä tuskin auttaa tuo kopissa vieminen ulos, koska kermis rakastaa kopassa olemista. Aina haluaa mennä kuljetuskoppaan, vaikka olisin jotakin toista kissaa viemässä lääkäriin. hih hauska tyyppi. Mutta neuvoja jos on niin olisi kiva kuulla.
MarikaBS
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 13:15
Nimi: Marika Bäck- Seppälä

Re: Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja MarikaBS päivämäärä 04 Kesä 2010, 10:07

Meillä tuo jatkuva naukuminen ja oven raapiminen alkaa käydä hermoille. Viime yönä kaksi kertaa siihen heräsin. Nyt olen pitänyt taukoa ulkoilusta, jotta unohtaisi sen hetkeksi, mutta ei tunnu auttavan. Suihkepullolla ei mitään vaikutusta, jatkaa vaan.Nyt vaan ei tunnu oikein kivalta kun on hieno ilma ja ei voi viedä ulos :( tosi kurjaa. Mutta heti, jos vien ulos, niin seuraava yö on ihan mahdoton. Apuva, onko mitään keinoja?!
MarikaBS
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 13:15
Nimi: Marika Bäck- Seppälä

Re: Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja Jaana&Kissi päivämäärä 04 Kesä 2010, 23:45

Meillä Kissi pääsi rappukäytävään, oltuaan meillä pari päivää ja siitä asti aina kova yritys päästä ovesta luikahtamaan, mutta olen melko varma, et hän ei tajua, et sielt pääsis uloskin, koska suuntaa rappusia aina ylös..

Siksi olenkin aatellut, että jos veisi ulos, niin tietysti kopassa jossa joku lakana päällä.
Näin ei välttämättä tajuaisi ovella olevan merkitys : pääsy ulos. ja ei alkaisi jatkuvasti mouruamaan..
(enempää, kuin jo mouruaa rappikseen)

Parvekkeelle pääsee vapaasti, kun on verkotettu.
CRX: Kiss of tiger tea. (kissi) ja kinky latte (nirppu)
(sisko ja sen veli)
Käyttäjän avatar
Jaana&Kissi
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Touko 2010, 23:05
Paikkakunta: tampere
Nimi: Jaana Lahti

Re: Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja Jaana&Kissi päivämäärä 04 Kesä 2010, 23:56

Saaran laittama kuva ei muuten näy mulla :(

Näkyykö muilla?
CRX: Kiss of tiger tea. (kissi) ja kinky latte (nirppu)
(sisko ja sen veli)
Käyttäjän avatar
Jaana&Kissi
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Touko 2010, 23:05
Paikkakunta: tampere
Nimi: Jaana Lahti

Re: Cornari haluaa jatkuvasti ulos

ViestiKirjoittaja MarikaBS päivämäärä 08 Kesä 2010, 10:13

Nyt on sit jätetty ulkoilut vähäksi aikaa ja alkaa mouruaminen vähän rauhoittua. Tosi harmi kyllä, että, ei olla nyt voitu mennä ulos. Parvekkeella lasit, niin siellä saa olla ihan mielinmäärin!
MarikaBS
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 13:15
Nimi: Marika Bäck- Seppälä


Palaa alueelle Yleistä keskustelua kissoista ja aiheen vierestä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron