Rotukissayhdistys

Kaikki aiheet maan ja taivaan väliltä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Rotukissayhdistys

ViestiKirjoittaja SuviPiritta päivämäärä 12 Helmi 2009, 13:09

No niin kysellään jälleen tyhmiä ;) mutta kysyvähän ei tieltä eksy.

Mihin yhdistykseen kannattaisi liittyä? Millä perusteella olette itse yhdistyksenne valinneet?

Paikkakunta näyttää vaikuttavan (Ruuhka-Suomi, Pirkanmaa jne.), entäs onko eri yhdistyksillä erilaista toimintaa. Siis toiset painottaa eri asioita kuin toiset, jälleen vertaan koirapuoleen kun en muusta tiedä (agilityyn, näyttelyihin, palveluskoiratoimintaan erikoistuneet yhdistykset).

Täytyisi vissiin liittyä johonkin ennenkuin saan ne kisut sinne näyttelyyn ilmoitettua :lol: On tämä niin totaalisen mystinen maailma noviisille
Viimeksi muokannut SuviPiritta päivämäärä 13 Helmi 2009, 11:00, muokattu yhteensä 1 kerran
SuviPiritta
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2009, 12:22
Paikkakunta: Hämeenlinna, Lammi
Nimi: Suvi Rantalainen

Re: Rotukissa yhdistys

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 12 Helmi 2009, 22:08

Se, että InCat on nettiyhdistys tarkoittaa käytännössä sitä, että ei ole yhdistyksen lehteä. Pentuvälitys (ja kollilista) toimii siis vain netissä. Muuten ihan normaalit Kissaliiton palvelut löytyvät. Jäsenetuja on joskus ollut, tällä hetkellä ei taida olla mitään. "Virallisia" jäsentapaamisia ei ole ollut, mutta jäsenten järjestämiä "epävirallisia" kylläkin. InCatin kotisivuilla näkyvä viikkotiedote löytyy lehden sijasta. Välillä tulee viikottain, välillä joka toinen viikko. Noista "tavallisista" Kissaliiton palveluista voisi mainita kasvattajakurssin, assistenttikurssin ja esittelynäyttelyn. Tulevaisuudessa ehkä myös arvostelunäyttely. InCatin "erikoisuus" on lähinnä siinä, että voi olla jäsen ilman että tilaa Kissa-lehteä, joka on siis minunlaisilleni jotka kuuluvat kahteen tai useampaan yhdistykseen oikein mieluinen.

Itse kuulun paikallisyhdistykseen (PIROK), jotta saan kotinäyttelyistä alennusta. Lisäksi vaihdoin kolmannen rotukissayhdistysjäsenyyteni nyt KES-KISiin, koska olen yhdistyksen näyttelytalkoissa ollut niin monta kertaa, että ajattelin kokeilla millainen olisi yhdistyksen jäsenyys.

Aiemmin olen ollut jäsenenä myös RUROKissa, SUROKissa ja URKissa.

Sitten on kissayhdistyksiä jotka eivät ole rotukissayhdistyksiä. Näistä ekana tulee mieleen Satakissa eli SUROK Porin piiri joka järjestää agility-iltoja, jäsentapaamisia, esittelynäyttelyn ja näyttelymatkoja. Mutta ei siis ole rotukissayhdistys.

Vähän ehkä kannattaa miettiä mitä omalta yhdistykseltään haluaa. Onko esim. alennushinta kotinäyttelyihin tärkeä, nyt just en keksi muita esimerkkejä eroista, väsyttää jo tältä päivältä.

Muoks: en halua sinänsä mainostaa, mun Heidin viestiin on pakko sanoa että samat saa InCatissa 15,5 eurolla. Tästä eteenpäin yhden Kissa-lehden hinnan vähemmän, eli 14e.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva


Palaa alueelle Yleistä keskustelua kissoista ja aiheen vierestä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron