Valvojat: Tuuli, Erika, iippis
Tuuli L kirjoitti:No onhan tuo eri asia että jokin asia ei ole virhe (tai sertin epäävä virhe) kuin että on standardissa normikohdassa suoraan mainittu. Silloin se kertoisi että ko. asia ei ole niin tärkeä kun kissoja vertaillaan, vrt. standardissa normikohdassa mainittuna tarkottaisi että "tällainen pitäisi olla".
Tuuli kirjoitti:Pakko sanoa, että kyllä voin kuvitella että muuten hieno kissa ei saisi jonkun tuomarin ääntä paneelissa nimenomaan siksi että profiili ei ole suora!! Itse olen toki aivan alussa vielä omissa tuomariopinnoissani, mutta olen jo huomannut oppilaana ollessani että kyllä noinkin "pienillä" asioilla voi olla merkitystä paneelissa. Toki tuomareita on joka junaan niin kuin meitä muitakin ihmisiä, mutta ei sentään voi sanoa että standardinmukaisella profiililla ei olisi merkitystä paneelissa jos kissa muuten on hieno. Toiset keskittyvät enempi kokonaisuuteen, toiset yksityiskohtiin ja monen tuomarin toiminta on jossain tuossa välissä. Ja tämä on siis kokemukseni erilaisista tuomareista joiden oppilaana olen ollut.
Tilkku kirjoitti:
Voipi olla, silti yksi tuomari ei ole sama asia kuin kaikki kat. III paneelissa äänensä antavat III kategoriaa arvostelleet tuomarit
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa