Fife GA-kokous kevät 2011: CRX standardimuutosehdotus

Kaikki aiheet maan ja taivaan väliltä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Fife GA-kokous kevät 2011: CRX standardimuutosehdotus

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 18 Touko 2011, 18:13

Tilkku kirjoitti:
Voipi olla, silti yksi tuomari ei ole sama asia kuin kaikki kat. III paneelissa äänensä antavat III kategoriaa arvostelleet tuomarit

Ei tietenkään ole :) Kunhan sanoin ettei tuo nyt mikään mahdottomuus ole vaan kyllä sellaisiakin tuomareita löytyy jotka antavat yksityiskohdille paljonkin arvoa.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Fife GA-kokous kevät 2011: CRX standardimuutosehdotus

ViestiKirjoittaja jaana päivämäärä 20 Touko 2011, 12:55

Suora profiili!

Olen harrastanut tätä kissanäyttelyssä käyntiä vaihtelevalla innokkuudella vuodesta 1992 lähtien ja sitä ennen koiranäyttelyissä vuodesta 1974 näytteilleasettajana sekä vuodesta 1981 kehäsihteerinä. Standardi on rotujen ihanne, koirapuolella on aika tarkasti määritelty myös virheet, kuitenkin tuomarin henkilökohtainen näkemys aina vaikuttaa. Luulenpa ettei näissä arvostelulajeissa, joissa ihminen suorittaa arviointia, päästä koskaan absoluuttiseen totuuteen. Tuomareilla on erilaisia näkemyksiä ja mieltymyksiä, jotka vaikuttavat tasavertaisten kissojen arvostelussa päätöksiin.
Ja monentyyppiset kissat ovat vuosien varrella pärjänneet, ei kuitenkaan taida olla tarvetta liioitella epärex kommenteilla, rodun sisälle mahtuu aina sekä hyviä että huonoja rodun edustajia. Eikä BIS voittajat ole 100 pisteen kissoja, hyviä toki ja sinä päivänä siinä näyttelyssä niiden kilpailijoiden joukossa sinä päivänä arvostelleiden tuomareiden mielestä parhaita yksilöitä!

Ja taitaa meillä kasvattajillakin olla erilaisia näkemyksiä, siitä mikä on suora profiili ja minkäkokoiset ovat keskikokoiset silmät?

Kaikki, jotka minun erittäin pienimuotoista kasvatustani ja ihannettani Cornish rexistä tuntevat, tietävät että minulle kasvatuksessani pää on se juttu, johon kiinnitän eniten huomiota. Minun ihanne cornarillani on suora profiili ja keskikokoiset silmät, jos sellainen sattuu joskus syntymään... Muuttuipa standardi tai ei!
Ihanteita ja tavoiteltavaa pitää mielestäni olla aina!

Luotan lisäksi siihen, että tuomarit osaavat etsiä hyvät yksilöt ja äänestää niitä paneleissa.

Jaana
jaana
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Helmi 2009, 16:41
Nimi: Jaana Korva

Edellinen

Palaa alueelle Yleistä keskustelua kissoista ja aiheen vierestä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron