Don sfinx, puhdistus ja hoito

Kun jokin hoitoon tai ruokintaan liittyvä asia askarruttaa, kysy siitä täällä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Don sfinx, puhdistus ja hoito

ViestiKirjoittaja HelloKitty päivämäärä 06 Loka 2010, 20:07

Hei!!

Olen niin onnellinen että kirjauduin tänne, sillä tarvitsen tosiaan kaikki neuvot ja vinkit mitä mahdollisesti voin saada:)!

Hoidan meidän nakua don sfinxiä todella huolellisesti ja rakkaudella.Välillä kuitenkin mietin keinoja sen helpottamiseksi ihan pääni puhki:)

Ongelma nro 1 on mustapäät joita kisullamme oli jo meille muuttaessa(n.1v) kovin paljon hännän alueella,( sellaisia sinertävänmustia)..en tiedä miten ne saisin pois.En oikein viitsi puristella sillä kerran koitin ja sitä selvästi sattui.
Mustapäitä on myös ympäri kroppaa, tosin paljon,paljon vähemmän kun hännässä.
Aikaisemmassa kotipaikassa kissaa ei ole opetettu kylpemään,ja olen koittanut opettaa sitä rauhallisin ottein. Kissa ei kuitenkaan innostu kylpemisestä niin että saisin sen koonaan puhtaaksi,vain pahimmat kohdat saan putsattua.
Myös ihon rypyissä on sellaista tahmamaista likaa joka ei lähde tops-puikolla ja puhdistusaineella pois.se on jotenkin niin tiukkaa tavaraa että aina jää vähän, kissaa selvästi kutittaa leuan alla olevat poimut, ja haluaisin puhdistaa ne hyvin

Ongelma nro 2 on likaiset kynnen pinnat (mustaa tahmaa) ja vähän pölymäisen sotkuiset varpaanvälit. Yritän rauhassa puhdistaa kynsiä ja varpaanvälejä tops-puikolla kun kissa on rentona ja kehräilee, kuitenkaan hänelle ei ole aikaisemmassa kodissa selvästi totutettu tähän toimenpiteeseen tarpeeksi hyvin sillä hän vierastaa tätä ja nurisee kunnes tempoo tassun pois ja joskus puraisee. Millä kynnet,ja varpaanvälit saa tehokkaimmin puhdistettua?

Lisäksi haluaisin tietää miten pitkät don sfinxien kynsien kuuluu olla, sillä ainakin meidän kisulla ne säännöllisen leikkauksen jäljiltä kuitenkin hiukan näkyy ja törröttää tassun ollessa normaalisti, myös kynsi itsessään on jotenkin rispaantuva, erilainen kun muilla kissoilla joiden kynsiä olen elämäni aikana nähnyt ja käsitellyt.

Kiitos jo etukäteen jos saan vastauksia ja vinkkejä, sillä olen kovan yrittämisen jälkeen harkinnut eläinlääkärin apua,että kissa rauhotettaisiin ja puhdistettaisiin kerran kunnolla...

Mukavaa loppusyksyä kaikille kissaihmisille
HelloKitty
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Loka 2010, 19:16
Nimi: Laura Päiviö

Re: Don sfinx, puhdistus ja hoito

ViestiKirjoittaja Linda päivämäärä 07 Loka 2010, 08:37

Meillähän varsinkin nyt pentujen aikana tuolla emolla on aikamoinen riesa noi mustapäät, häntä, selkäviiva, poskipäät, leuka on täynnä mustapäitä, enkä siihen juuri mitään apua ole löytänyt. Sen verran kuivia, et ei niitä puristelemalla pois saa(eikä kissa kyllä tykkääkään siitä). Tulehtuneita ne ei mitenkään ole, mut häiritseväähään se on ja varsinki kun pitäis joskus näyttelykuntoonkin taas palautua :roll: No elättelen toiveita, et kun hormonit taas tasaantuu, jospa ne häviäis.. Muilla kissoilla ei tätä ongelmaa olekaan.

Varpaan poimut ja kynnen reunat mä putsaan vauvojen pyllypyyhkeellä jossei tarpeeksi ehtinyt liota pesuvedessä, se on kuitenkin sen verran kostea, et loputkin liat saa pois. Eli mitään aineita en sinne varpaisiin erikseen käytä.
DSPx4
www.donamen.com
Käyttäjän avatar
Linda
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 18:47
Paikkakunta: Lahti
Nimi: Linda Alho

Re: Don sfinx, puhdistus ja hoito

ViestiKirjoittaja HelloKitty päivämäärä 13 Loka 2010, 19:28

Kiitos kaikille todella paljon viesteistä!!
Me kärsivällisesti ja pikkuhiljaa totutellaan täällä uusiin vinkkeihin.
Täällähän on kohta oikein kauneushoitola :)
HelloKitty
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Loka 2010, 19:16
Nimi: Laura Päiviö

Re: Don sfinx, puhdistus ja hoito

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 31 Tammi 2011, 21:26

Mä muistutan että toisten kissojen rasvahäntään on rasvahappolisä (esim Viacutan) auttanut, tai ylipäätään että ruokinnallakin voi olla väliä aknen suhteen.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva


Palaa alueelle Hoito-ohjeita ja ruokintakysymyksiä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron