Raapimapuu?

Kun jokin hoitoon tai ruokintaan liittyvä asia askarruttaa, kysy siitä täällä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 21 Helmi 2009, 18:03

Olen kuullut pelkkää hyvää kahdesta myytävästä merkistä jotka löytyvät netistä. Meillä ei sellaista ole.

Kiipeilypuun tulee olla kestävä. Se ei saa kauheasti huojua, vaan sen pitäisi siis olla tukeva. Lastulevyhökötykset joita eläinkaupassa myydään eivät ihan aina ole sellaisia, vaikka kaupassa vielä tukevilta vaikuttaa kunnes ottaa kädellä kiinni ja kokeilee. Meillä on juuri sellainen. Huojuu hiukan mutta kestää vielä käytössä. Haaveissa on toinen noista "merkkituotteista".
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 21 Helmi 2009, 20:26

Maria ehtikin laittaa ne merkit yksärillä. Niistä se D-alkuinen on se omissa haaveissa oleva, molempia olen kotioloissa nähnyt ja ovat hintansa väärttejä.

Mitä tulee tasoihin ja pesiin, niin uskon että ne ovat ihan omistajan ja kissan oman maun mukaisia asioita eikä niistä löydy huonoja tai hyviä. Meidän oma kiipeilypyy on ehkä 120cm korkea ja on meidän suht. leveällä ikkunalaudalla. Siinä on kolmessa eri korkeudessa tasoja (ikkunalaudalla oleva ja kakkos- ja kolmoskerros), kaksi pyöreää rinkulaa jotka ovat yllättävän suosittuja ja riippumatto jota meidän Mette rakastaa. Matala raapimapuu meni juuri roskiin huonon kuntonsa takia. Lisäksi meillä on tuollainen raapimalevy yhden pöydänsivussa. Uusi raapimistolppa on hankinnan alla.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 22 Helmi 2009, 11:54

Mulla on samantapainen, kuin tuossa ylempänä olevassa kuvassa - niitä saa tosi edullisesti saksalaisesta eBaysta (kotiin kuljetettuna siinä 80 euroa). Eivät ole ihan yhtä kestäviä kuin suomalaiset (on ollut käytössä vasta pari vuotta ja on kyllä ihan uuden veroinen vielä).
Kuva
Tämä, jossa on kolmion malliset "pesät" on sen verran tukeva, että pysyy pystyssä vaikka en pysty tukemaan kattoon (huonekorkeus on liian suuri).

Ja nyt kokeeksi yksi C:llä alkava.

Mietityttää lähinnä se, että kuinka monta vuotta tuollaista pölynkerääjää kuitenkaan kehtaa pitää vaihtamatta?
Noiden halpisten plussana ovat ehdottomasti roikkuvat pussit - ne ovat kaikkien kissojen mielestä pop! Ja sinne mahtuu kolme täyskasvuista rexiä - ainakin.

Yksi, jota ei vielä olla täällä mainostettu, on sitten tämä:
Kuva

Kuten kuvasta näkyy, sen kulutuskestävyys (on ollut tuossa työpöydän vieressä vuoden verran - kovassa käytössä) ei näytä olevan huippuluokkaa (tässä näkyy käytön jälkiä huomattavasti enemmän kuin noissa toisissa, halvemmissa malleissa), mutta plussaa on, että tähän voi vaihtaa yhden osan kerrallaan kohtalaisen edullisesti.
Se on tosi kevyt siirrellä ja mahtuu pieneenkin koloon. Kestää kuitenkin pystyssä melko hyvin rajummissakin leikeissä. Ja tässä tosiaan riekutaan - tuossa ylempänä olevassa yleensä nukutaan ja oleskellaan.

Ehdoton plussa on myös, että tätä voi muunnella ja kasvattaa isommaksi mielensä mukaan - hommaamalla uusia kulmapaloja ja putkia.

Nuo riippumatot, joiden kulmissa reiät, ovat loistavia nykkumapaikkoja - ja rei'istä on niin hauska vähän tassuttaa toista ja aloittaa paini. Ja ne on helppo välillä heittää pesukoneeseen.

Ja tuossa "pallopuussa" on hauska keikkua:
Kuva
Miinuksina ovat tosiaan hinta ja tuo aikaisemmin mainittu kulutuskestävyys ( kangas on aika ohut ja narutkin vähän pehmeämpiä - mutta ehkä juuri siksi niin kivoja?)
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 27 Helmi 2009, 12:32

Lisäisin vielä tuohon halpispuiden miinuspuoleen, että pehmeä plyysi taitaa kerätä pölyä aika paljon. Niin paljon kuin kissat rakastavatkin noita pusseja, mietityttää välillä, että kuinka terveellisiä ne ovat? Meinaan kun ei voi pestä.
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 01 Maalis 2009, 12:15

Merja tuossa sitten toi sen halpispuun kätevyyden esiin! Sen raatsii pistää kiertoon, kun alkaa mennä huonoo kuntoon.:mrgreen:
Ja nää kuvat sitten puolustaa noita pusseja kai paremmin kuin tuhat sanaa. ;)
Kuva
Isän ja pentujen "laatuaikaa".

Ja näyttää ne kymmenviikkoiset pennut yksinkin viihtyvän:
Kuva
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 01 Maalis 2009, 15:43

:mrgreen: Mitä lynkkaamista siinä nyt on? Sinun tilannettasi ajatellen minä sen pölynkeruun esiin nostinkin. :mrgreen:
edit: kirotusvireitä... Miten jotkut saa tuon editin oikeaan kohtaan? Mulla ei millään foorumilla edes näy omissa viesteissä, että olen editoinut niitä? Toisten viesteissä kyllä näkyy...
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 24 Maalis 2009, 20:44

Marke kirjoitti::
edit: kirotusvireitä... Miten jotkut saa tuon editin oikeaan kohtaan? Mulla ei millään foorumilla edes näy omissa viesteissä, että olen editoinut niitä? Toisten viesteissä kyllä näkyy...


Kun muokkaat viestiä ja scrollaat sivua tarpeeksi alas, tulee kohta johon voit laittaa syyn muokkaukselle.
---

Onpa hieno puu! :)
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 26 Maalis 2009, 00:47

Kati kirjoitti:
Tuuli kirjoitti:Kun muokkaat viestiä ja scrollaat sivua tarpeeksi alas, tulee kohta johon voit laittaa syyn muokkaukselle.

OT: En mene 100% vannomaan, mutta mielestäni tuo on moden ominaisuus ;)


Heh :D Oon niin messissä taas :D Onneks toiset korjaa mua... 8-)
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 01 Huhti 2009, 11:15

MerjaPakkanen kirjoitti:^Mulla kävi hauskasti. Mä suunnittelen tuota CatMaxin ostoa, ja katselin siellä sivuilla taas niitä eri osia. Siellä oli uusi tuote Raapimariepu, josta pyysivät kommentteja. Mä lähetin kommentteja mutta olin kirjoittanut vahingossa RaapimaRIEMU. :D Sieltä tuli eilen viestiä, että Raapimarievun nimi on nyt muutettu Raapimariemuksi, ja siitä kiitos minulle. :) Että oli vissiin ihan kirjoitusvirhe mutta hyvä sellainen, oli kolahtanut heti ja siellä oli kaikki olleet samantien sitä mieltä että muutetaan tuotteen nimi. :) Että hyvä että munkin olemassaololla on jokin funktio!! No niin, lupasivat kiitokseksi mulle Raapimariemun kaupan päälle kun tilaan CatMaxin. :)

Merja


Hih, hauska juttu :D Raapimariemu on kyllä aivan huippunimi! Paljon parempi kuin mikään riepu. Pitääkin heti mennä katsomaan miltä noin vekkulin kuuloinen tuote näyttää.
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Re: Raapimapuu?

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 08 Huhti 2009, 10:00

Ompas hieno puu ja upea kissa!
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Seuraava

Palaa alueelle Hoito-ohjeita ja ruokintakysymyksiä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron