Kissavessa ja sen sisältö

Kun jokin hoitoon tai ruokintaan liittyvä asia askarruttaa, kysy siitä täällä.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

Re: Kissavessa???

ViestiKirjoittaja SuviPiritta päivämäärä 22 Helmi 2009, 18:53

Lisätään vielä samaan ketjuun että mitäs sinne kissavessaan kannattaa laittaa. Hiekkoja ja puupohjaisia härdellejä on kauppojen hyllyt ja nettikaupat väärällään :shock:
SuviPiritta
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2009, 12:22
Paikkakunta: Hämeenlinna, Lammi
Nimi: Suvi Rantalainen

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 24 Helmi 2009, 09:34

Meillä on käytössä puupelletit (Vapo) ja pari PeeWee-laatikkoa kolmella kissalla. Olen tykännyt, ovat siistejä ja helppokäyttöisiä. Pelletit ei sillä tavalla kulkeudu, kun mikrohiekka tms. Vähän niistä voi toki purua irrota, mutta se ei ole koskaan lähtenyt liikehtimään kovin kauas laatikosta. Tykkään myös siitä, että pelletit tuoksuu vain miedosti puulle, mutta pitävät kollin pissan hajut kuitenkin hyvin.

Meillä joudutaan hiekkikset pitämään kylpyhuoneessa, koska se on ainoa paikka, jonka voi eristää niin että kissat pääsevät sinne, mutta koira ei (koira syö kissanp*skaa :x ). Kylppäri ja mikrohiekka (tai mikä tahansa paakkuuntuva kissanhiekka) ei taas ole oikein yhteensopivia... Joten siinäkin mielessä nuo pelletit on jees. Kaikki kissat ei toki pellettiä suostu käyttämään, mutta mulla on käynyt niin hyvä tuuri, että vaikka kaikki kisut on eri kasvattajilta, niin kaikki on tottuneet ihan pikkasesta asti pellettiin, joten tähän asti ainakin se on kelvannut hyvin.
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja funkyjam's päivämäärä 26 Helmi 2009, 16:35

meillä käytetään ökö plussaa joka on puupohjaista mutta paakkuuntuu ihan loistava keksintö, on kokeiltu kaikki mikrohiekkoja myöten mutta tää on tuntunu parhaalta :D , se ei haise männyltä niinkun normaalit puupohjaset ja pitää hajun.
ja sitten kun se hieman röhnästää kun meidän kisut juoksee ulos laatikosta aina niin hiekkaa on joka puolella, niin käänsin laatikon sisään meno aukon seinään päin, jolloin sieltä ei voi juosta ulos ja laitoin vielä maton alle niin johan väheni hiekka määrä kämpästä. :idea:
FI* FunkyJam's, Cornish Rex
Käyttäjän avatar
funkyjam's
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Helmi 2009, 22:01
Paikkakunta: turku
Nimi: terhi rannaste

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 01 Maalis 2009, 12:04

Naapurifoorumissa on ollut keskustelua linkki . Jos tuollaisen löytää, niin kannatan ehdottomasti. Helppo puhdistaa, iso, ja noihin portaisiin jää hiekkaa aika hyvin.

Minulla on tuollainen ja avovessa - kumpaakinkäytetään tasaiseen tahtiin. Katetussa en ole koskaan jättänyt ovea paikalleen, epäilin aluksi, että voi tulla törmäyksiä jos kaksi kissaa yrittää eri suuntiin - nykyään epäilen, että voisi yllyttää leikkiin. :P Mutta kokemuksia ei ole.
Ai niin, jos en ole jo vastannut noihin hiekkajutuihi. Käytän paakkuuntuvaa mikrohiekkaa - ehdottomasti hajustamatonta (inhosin talkin tai "hyvän"hajuisia kissoja...) Mutta makuja on monia.

Muoks* Lainaan tähän pätkän sääntöjä 8-) : Muiden forumeiden linkittäminen tai ruotiminen ei ole hyvän netiketin mukaista eikä siten sallittua täälläkään. Muiden forumeiden linkitykset ja suositukset tehdään aina sähköpostitse tai yksityisviestein. Heidi*
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 01 Maalis 2009, 17:44

Onko tuo iglu sellainen missä se käytävä ulos menee siellä sisällä ja hiekkaa kulkeutuu pois todella vähän? Olen kaverilla nähnyt sellaisen ja ihastuin välittömästi. Se vie tosin aika paljon tilaa eikä sellainen meille nyt varmaan mahtuisi, mutta hankintalistalla on kuitenkin. Jos tulisi vaikka joku tarjous vastaan.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 01 Maalis 2009, 18:29

^Minä jo innostuin tuosta hinnasta - mutta shipping costs olisi 81 dollaria - kokonaihintaa veskille tulisi euroissa n. 85 egeä. :o Taitaa jäädä käyttämättä tuo tarjous. :D Mutta siis samasta jutusta on kysymys.
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 01 Maalis 2009, 19:26

Joo, ja sitten on muistettava, että Jenkeistä tulevat paketit menee pääsääntöisesti tulliin - täytyy varautua ainakin arvonlisäveroon sekä tavarasta että lähetyskuluista. Eu on sitten ihan eri asia.
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja myymyy päivämäärä 20 Maalis 2009, 19:07

Mä oon kanssa ajatellut kokeilla opettaa näille ton vessanpöntöllä käynnin, kunhan vaan sais hommattua sen alotuspakkauksen. Pitäis varmaan ryhtyä tuumasta toimeen kun oon jo jonkun aikaa ajatusta hautonut :?
Sfinx poika Lankhmar Eagle-Eye "Rasmus"
Sfinx tyttö Hobbitqueen`s Amaranth " Ama"
Käyttäjän avatar
myymyy
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 145
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 23:34
Paikkakunta: helsinki
Nimi: Milla Mäkelä

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Elina päivämäärä 24 Maalis 2009, 20:38

Meillä on katollinen nurkkamallin kissanvessa, valmistaja Bernina tmv. Luukkua ei käytetä. Vessasta ei ole pahemmin valittamista, paitsi että katon irrottaminen tyhjentäessä on saanut haikailemaan sellaisia vessoja joissa on se helposti avattava luukku. (Mistä suunnasta tuollainen Iglu muuten tyhjennetään?)

Hiekkana meillä on Ökoplussaa, joka on puupohjainen paakkuuntuva hiekka. Siihen vaihdettiin Ever Cleanista, ja tyytyväisiä on oltu. Ökoplus kantautuu kissojen tassuissa huomattavasti vähemmän. Siihen vaihtamisen jälkeen ei sängyssä ole ollut yhtään kissanhiekkaa!

Lisäksi omaatuntoa helpottaa tieto siitä, että hiekka maatuu kaatopaikalla. Periaatteessahan tosin täällä Helsingissä ei minkään lihaa syövän eläimen kakkaa saa laittaa biojätteeseen, mikä on vähän kummallista.
CRX: Justus (Sweetpurr's Only Edition 03/07) Verka (Sweetpurr's Indian Spice 02/07)
Käyttäjän avatar
Elina
Pennut 3-6kk.
 
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2009, 19:11
Nimi: Elina Sojonen

Re: Kissavessa ja sen sisältö

ViestiKirjoittaja Marke päivämäärä 27 Maalis 2009, 20:39

Kyllä minä olen siitä iglusta pitänyt. Vanhemmiten on pekästään kiva, kun ei tarvitse aina kumartua napsauttelemaan noita klipsuja auki. Ja kissoille ylimääräinen ohjelmanumero: Osa auttelee tyhjennyksessä ja loput änkeävät piiloon sinne viereen nostettuun "kattoon". Prhaimmillaan kuvun alta on löytynyt neljä eri-ikäistä kissaa - kaikki yhtä pöllämystyneen näköisiä, kun "löysin" heidän piilopaikkansa. :D
CRX Ascanio ja Elica, DRX Cheapy-Piipi, Walko, Poksu, Faura, Kleinspitz Tella
Käyttäjän avatar
Marke
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 12 Helmi 2009, 23:04
Paikkakunta: Turku
Nimi: Marketta Rauramo

Seuraava

Palaa alueelle Hoito-ohjeita ja ruokintakysymyksiä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron