"Hiiritalkoot"

Vain SUREXin jäsenille. Kommentteja, toimintaehdotuksia, tapahtumaideoita, juttuja Rex Uutisiin.

Valvojat: Tuuli, Erika, iippis

"Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 18 Tammi 2010, 02:45

Järjestäisimmekö "hiiritalkoot"? Tehtäisiin ainakin sellaisia isompia rottia painikaveriksi (Maria muistaa mikä niiden nimi oli...), ja mitäs muuta? BKY:n hiiritalkoista lainaisin ideaa, että jokainen talkoilija valitsee itselleen "palkaksi" jonkun lelun tai muun tavaran mitä on tehty päivän päätteeksi. Askarteltaisiin siis myytävää Surexin myyntipöytään ja Surex osallistuisi materiaalikustannuksiin kun niistä olisi etukäteen sovittu myyntipöytävastaavan/hallituksen kanssa. Kaikkien osallistujien ei tarvitse olla niin käteviä käsistään, kunhan ne jotka ovat kätevämpiä käsistään hieman neuvovat ja jättävät jotain helpompia tekemisiä (esim. leluhiiriraadon täyttö ja lopullisen rei'än kiinnitys) meille vähemmän käsistämme käteville. Ja tämä kaikki olisi siis nyyttäriperiaatteella jonkun kotona (Erika jo tarjoutui kutsumaan meidät kotiinsa Parolaan, liekö tarjous vielä voimassa?).
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 21 Tammi 2010, 23:04

Yhdellä yhdistyksellä jossa olen pitäis olla tuolloin la esittelynäyttely, mutta ei ole nyt ihan varmaa kun sunnuntaina on kaks esittelynäyttelyä, että pidetäänkö tuolloin vai siirretäänkö että saadaan tarpeeks kissoja. Merkkaan tuon vkonlopun hiiritalkoille varatuks. Mä en niitä hiiriä sinänsä osaa tehdä, olen ollut vaan siinä täyttö- ja umpeenompelu-osuudessa. Mutta ilmeisesti kaks kangaspalaa ommellaan koneella yhteen melkein koko matkalta, käännetään ympäri ja laitetaan fylliä ja sitten käsin ommellaan se reikä kiinni. Voin burmaväeltä kysyä jos jotain tarkempaa ohjetta kaipaa, mutta ei se kovin vaikeelta kuulosta jos osaa ompelukonetta käyttää. Häntään ois kiva saada jotain pitkiä nahka/mokkasuikaleita. Se varmaan siinä raadon (eli kun hiiri ei ole vielä valmis) ompelu-vaiheessa ehkä kannattais saumaan ommella se häntä? Oisko se siten siisteimmän näköinen? Jos hankkis jotain vaahtomuovia vai mitä se on, vois tehä pesiäkin? Riippumattoja ntlyhäkkiin on kans mietitty, mutta niissä ne klipsut maksaa ylimääräistä. Mitähän kaikkea muuta voitais... oisko jotain mitä vois valmistuneille kissoille? Oli sellaisia "mitaleita" jossain rotupöydässä joskus, ruusukkeiden tekeminen on varmaan vähän turhan työlästä, ja laadun pitäis suht. ok olla että kehtaa myydä.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Linda päivämäärä 22 Tammi 2010, 12:17

Tässä mun tekemiä riippumattoja, jotka ainakin meiän käytössä hyvin kestäneet näyttelyissä ja aina siellä joku on löllötellyt :)
Kahdessa ekassa täyte sisällä, kaks alinta pelkkiä pusseja.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja käytössä tän näköinen:
Kuva
Toinen puoli on fleeceä, oon ostanut niitä valmiita fleecepeittoja joita saa muutamalla eurolla ja toinen puoli esim. tukevaa verhokangasta, jotta kestää sit. Sisällä on istuinsuoja, siis niitä mitä tuoleihin myydään irtonaisena. Päällisesttä olen omiin jättänyt yhden reunan auki, jotta voi pestä joka näyttelyn jälkeen. Ehkä oon laittanut liian pitkät narut, kun on enemmän tuollainen pussimallinen, mut vaikuttaahan sekin kuinka pitkälle toisistaan ne haluaa kiinnittää kattoon..

Jos näistä jotain vinkkejä saisi joku. Voin myös ite ommella näitä kotosalla ajan kuluksi, jos nyt on edes "myyntikelpoisia".

Tää hiiri on ostettu Kodittomien kissojen pöydästä ja meil ainakin yksi lemppareista, tuon nahan takia! näyttäis helpolta ompeleelta :D
Kuva
DSPx4
www.donamen.com
Käyttäjän avatar
Linda
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 112
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 18:47
Paikkakunta: Lahti
Nimi: Linda Alho

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 24 Tammi 2010, 18:37

Mulle sopii myös 13-14.3. Aika kivoja juttuja löytyi tosiaan tuosta linkistä :) Surexin hallitus järjestäytyy ens viikonloppuna, täytyy silloin ottaa puheeks rahastonhoitajan & myyntipöydänhoitajan (kun sellaiset ensin nimitetään) kanssa nää hankinnat. :)
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 01 Helmi 2010, 19:56

Hallitus + RU:n pt Eeva kokoontuivat eilen ja päätettiin että materiaalikuluista sovitaan rahastonhoitaja-Niinan kanssa etukäteen. Näyttelyverhojen kangas saa maksaa max. 5e/metri. Erityisesti erkkari mielessämme on tarkoitus tehdä yhdennäköisiä tuotteita, sarjatuotantoa ;)
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 05 Helmi 2010, 21:12

Huomasin vasta nyt että SRK:n liittokokous on tuolloin la 20.3. Joten sopisiko tuo sunnuntai 21.3. kaikille? Vai olisiko se aiempi vkonloppu parempi?
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 07 Helmi 2010, 02:59

Mulla on loimusamettiset verhot jotka ei myöskään oo kuudessakympissä menneet miksikään. Ei tosin kovin montaa pesukertaa alla.

Sanvik: Toki tehään juttu RU:iin, hyvä jos Matti ja kamera tulee messiin! :)

Maria: voisitko tehä jonkinlaisen kaavan sille kong-painilelulle?
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 07 Helmi 2010, 19:31

Ihana että saadaan suolaista ja makeeta! Katotaan lähempänä, voisin tuoda vaikka porkkanoita, sipsiä ja dippiä. Kuinkas monta meitä on kokoontumassa? Pitäisikö suolaista piirakkaa olla kaksi? Mokkapaloja jos tulee pellillinen niin se varmaan riittää... Teen ja kahvin lisäksi halutaanko limppaa tai vissyä tms? Kirstunvartija Niina tulee varmaan pian kommentoimaan minttu-asiaa...
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Niina päivämäärä 08 Helmi 2010, 10:10

Kirstunvartija on sitä mieltä, että toki minttua voi ostaa hiiriin terästykseksi. Mulle vaan kuitit ja tilinumerot sitten tulemaan, niin matskukulut korvataan. Kissanminttuhan ei taida edes kovin kallista olla? Vai onko? Myyköhän se yksi täti vielä näyttelyissä sitä itse kasvattamaansa ja kuivaamaansa minttua? Joskus ostin ison pussin parilla eurolla ja siinä tavarassa oli kyllä ytyä!
Niina Niinimäki/FIN*Ketaleen kissala

DRX O'Sag's Ginny "Ginny"
DRX SC Tikrun Kedves "Ketku"
DRX Perplex Sanity Assassin "Tyyni"
DRX Ketaleen Kaksoisolento "Nötkötti"
Käyttäjän avatar
Niina
Nuoret 6-10kk.
 
Viestit: 108
Liittynyt: 27 Tammi 2009, 19:57
Paikkakunta: Tuusula
Nimi: Niina Niinimäki

Re: "Hiiritalkoot"

ViestiKirjoittaja Tuuli päivämäärä 10 Helmi 2010, 01:57

Mä sain tänään kaverilta avatun minttupussin kun ei se hänen kissaa kiinnosta, mutta meillä kyllä huomattiin se kun vein pussin nokan eteen. Näitä laimeempia tarvii varmaan laittaa sit reippaammin leluihin, mut kyllä tää näyttäis kuitenkin vielä toimivan. Mä en osaa sanoa tuosta mintun määrästä: Tuleehan se yhdistykselle ja siten käytettäväksi toivottavasti vielä monissa talkoissa, mutta minkä verran tässä vielä oikein tulee askarreltua - oisko tuommoinen 35g ehkä kuitenkin liikaa? Kun se on stydimpää kamaa, niin eihän sitä paljoa kulu. Mutta mieluummin tällaista tujumpaa tavaraa kuin eläinkaupan (oman kokemuksen mukaan ovat aika laimeita ja tehoon nähden varmasti kalliimpia).

Maria: saisitko tehtyä sille kong-painilelulle kaavat? Kaavaa vois käyttää sitten muissakin hiiritalkoissa.
Metsäkansan burmat (B, Mette, Jasmiini) + cornarit (Aino, Ninja)
Käyttäjän avatar
Tuuli
Moderaattori
 
Viestit: 482
Liittynyt: 27 Elo 2008, 11:50
Paikkakunta: Uppsala, Ruotsi
Nimi: Tuuli Larva

Seuraava

Palaa alueelle Suomen rex-kissayhdistyksen toiminta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron